Alla inlägg under oktober 2009

Av Madeleine - 28 oktober 2009 19:49


Nu börjar Tindra verkligen bli stor för imorrn fyller hon hela 2 år!!! Vart tar tiden vägen?

Jag har sån tur så jag har vart ledig idag, o ledig även imorrn så jag får vara med henne hela dagen :) (som straff för det jobbar jag hela helgen till 22.05) Så typiskt när syrran kommer hem o allt!


  


Kalas blir det inte förrns på söndag, lättast då alla är lediga osv..!Själv börjar jag 15.35 phuu..!

Farfar kommer antagligen då, himla trevligt att han börjat komma titt som tätt..Till skillnad från vissa andra som man verkar ha blivit helt bortglömd av?!Tråkigt men sånt orkar jag inte lägga energi på :) Har mitt så det räcker o blir över!


Diesel är iaf hemkommen från sjukhuset, så skönt!Han har en kraftig infektion som nu åtgärdas med antibiotika. Han går även på ett milt dietfoder för magens skull, han behöver ju definitivt inte gå ner mer med tanke på att han tappat 7 kilo redan!Men snart får vi börja med hans nya foder, o jag har vart så hurtig så from nu kommer han få Royal Canins foder för just rottweiler :) Det kostar men nu ska hunden få må bra :) Kommer dock gå över till Eukanuebas rottweiler foder längre fram då royals foder är aningen fetare..Men han behöver upp nåra kilo så till dess får han gå på royals!


Har även beställt ett täcke till Diesel nu av Lena, ett Hurtta..Kanonfint verkligen!Han måste hålla sig varm i vinter med leder o allt så då får han ha täcke när det är kallt :)


Med Magnefik då, ja vi jobbar på som vanligt :) Fick beröm sist av Cia då hon tycker vi jobbar på bra o ser skillnad för varje gång :) Sånt uppskattar man o det ger en mer motivation!Så nu har vi träning för Cia den 7:e o se fram emot :) Då ska vi jobba mer med skänkelvikningar samt förvänd galopp!


Har även fått order om att han ska stretchas ordentligt efter varje ridpass då han är extremt stel i sitt vänstra bakben (kan tom leda till hälta)..Kunde knappt flytta honom för vänster skänkel sist på träningen o det är illa..Dock svårt o träna sånt hemma eftersom vi har stolpar i ridhuset, får bli mer hurtig o åka till Knutsbol där man har mer yta :) Banan är ju inte den roligaste o rida på nu!


Någon klippning har det inte heller blivit än för Magnefik..Han är ju så nojjig..När man tar ut han i gången o startar maskinen så börjar han dansa o försöker ställa sig!Tur att vi har stort stall med högt till tak :) Så det blir väl o invänta veterinären som kommer i slutet på november (om vaccin fixas fram, hur det nu kan ta slut?)..Synd med tanke på att han redan ser ut som en björn o blir toksvett efter ett "joggingpass" i princip!


Näe, nu ska jag ta mig in till soffan en sväng, har suttit här en bra stund o kollat hästannonser :)


Bye bye..!!


// Madde (en bild till här nedanför på min sötaste Tindra <3 )


  


PS. Ska försöka rycka tag i mig själv o komma igång med bloggandet lite mer, men inte lätt o hinna me när man har fullt upp jämt ;)

Av Madeleine - 20 oktober 2009 21:21

  


Min bästa kille ligger inne på Karlstad Djursjukhus o får nog inte komma hem förrns tidigast i slutet på veckan..

Han har inte ätit sen i fredags, idag har han inte ens fått i sig vatten utan fått panik o hulkat direkt..Han har legat o skakat hela dagen o gått med svansen mellan benen, dom få steg han gått..!


Tezz fick åka hem till honom när jag jobbade då jag ej vågade lämna honom själv..O när hon kommer hem till honom så ligger han bara o skakar o andas ansträngt.Hon ringde då till Kga Djurklinik som ej hade någon tid kvar men sa att han behöver in på undersökning idag så det fick bli o ringa Karlstad!


Sebastian ringde Karlstad Djurklinik där de bad oss slänga in hunden i bilen direkt o komma..De trodde det kunde vara magomvridning vilket är väldigt allvarligt o operation måste göras!Det var bara o logga ut från jobbet o åka hem..Diesel har haft exakt samma sympton som vid magomvridning!Men efter ett par röntgenbilder av buken så kunde dom konstatera att han ej hade detta (tack o lov)...


Inatt o hela dagen imorrn ska han ligga med dropp!Sen ska dom börja mata honom med små portioner mat/vatten o inte förrns han får behålla det får han komma hem!Massa prover kommer dom ta o han ska få kontrastmedel så dom ser på röntgenbilderna om han har nåt stopp i magen nånstans..


Jobbigt som bara den var det o lämna honom, när jag sa hej då till honom så skulle han inte med veterinären utan vände sig om o ville me.. :( Fy...ledsnare än såhär kan man inte bli! :(


  


Veterinärn skulle ringa mig imorrn eftermiddag o ge mig status på hur Diesel mår samt hur provsvar osv ser ut!


Nu ska jag ta mitt söndergråtna face o göra nåt annat!Skönt o skriva av sig lite bara!


Bye..// Madde

Av Madeleine - 10 oktober 2009 18:21


Ja med min vanliga otur så har jag nu åkt på halsfluss..Kom hem från jobbet i torsdags kväll o mådde verkligen as-dåligt!Hela natten drogs jag med 40.4 graders feber..O inte långt ifrån samma temp igår!

Så det var bara o dra sig till Pilgårdens vårdcentral, där det konstaterades att jag hade fått halsfluss..Så nu har jag fått penicillin o känner mig redan bättre då jag är av med febern! :)


Tog med mig Sebastian & Tindra ut till stallet idag för o longera Magnefik..Sebastian & Jenny körde in 16 st 150 kilos hösilagebalar!Himla duktigt av dom :) Sen mockade Sebastian åt mig eftersom jag fortfarande har grymt ont i halsen!Dumt o anstränga sig för mycket men hästen måste tas om hand fast man är sjuk!Så är det!


Magnefik var iaf sjukt fin när jag longerade!Så imorrn ser jag fram emot ett härligt dressyrpass med honom :) Har längtat som en galning nu när jag jobbat kväll i veckan o ej kunnat rida!


Hade även lite terapi med klippmaskinen idag igen, ljudet går hur bra som helst!Men när jag drog ur maskinen o gick in med den i boxen, då trodde jag hästen skulle tuppa av!Han frustade o hade sig som aldrig förr...Hade grimskaft på men när han kände att det tog emot när han backa så stegra han!Undra varför han är sån?!Har någon nåt bra tips mot klipp-rädda hästar?Kunde inte ens lägga maskinen mot honom!Eller är det enda o droga honom för o få han klippt?Tillslut kom han närmre mig fast jag hade maskinen i handen, då bestämde jag mig för o inte visa den mer för honom!Sen fick han godis, o jag åkte hem!


La in bilder på datorn från kameran förut, så här nere får ni 2 st på min underbara lilla tjej <3


    


Imorrn förmiddag ska jag åka till Knutsbol en sväng o kolla dressyrtävlingen som Ryttarteam har, måste ju hitta på nåt roligt nu när jag bara legat hemma :) O Ida ska tävla Celia sista gången imorrn innan hon åker, o de vill jag såklart se!


Nu ska jag plocka lite härhemma, sen blir det o tända ljus o invänta körslaget :)


Ha en bra kväll alla!


//Madde



Av Madeleine - 5 oktober 2009 13:48


Ja den här veckan blir det till o jobba kväll!Jobbar till 21...*suck*..o har jobbat hela helgen!

Så typiskt för jag hade ju tänkt o åka ut till Botorp o kolla dressyren igår, men IKKE!Då satt jag på jobbet o svarade "Välkommen till kundtjänst", fy fasen!


Nu är vi iaf friska i familjen, äntligen!Hoppas det är över för ett tag nu!Har varken tid eller råd o va sjuk egentligen, men vad ska man göra?!


Magnefik har gått bra en tid nu!Har haft honom ganska mycket o det är riktigt mysigt <3

Imorse var Jenny snäll o tog min morgon fodring så jag fick lite sovmorgon!Men sen bar det upp till stallet för en ridtur på banan!Superfin så fort jag tog tyglarna, men vääldigt dålig bjudning!Lite synd men vi hittade på lite nya grejer idag som jag tipsades om i ridsport :) Funka utmärkt!Skänkelvikningarna gick oxå super idag, för båda skänklarna!Slutorna var oxå mycket fina men inte öppnorna, usch det har jag svårt för!Känns som han bara böjer sig i halsen o inte i bålen!


Cia träningen den 10:e blir inställd *suck* Men det blir iaf den 18:e så då har vi tid på oss o träna ordentligt inför träningen ;) Ska hinna me nåt pass för Jenny oxå men det blir nog till helgen eftersom jag går kväll i veckan!


Onsdag ska Magnefik ha sista sprutan mot botulism..Men det styr Tezz :) <3 Sen kommer veterinären igen i november så vi får se om vi kunnat klippa Magnefik innan det..Annars får hon ge honom en dos så han slocknar en stund ;) Det har gjorts framsteg av Mr med klippmaskinen iaf, Idag var han fram till krubban o åt när klippmaskinen var igång utanför hans box!Mycket stolt matte hade han då...Man kaaaaanske kan lära en "gammal hund o sitta" :)


Näe nu vakna Tindra så nu måste jag gå!


Bye Bye!! // Madde



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards