Alla inlägg under november 2009

Av Madeleine - 30 november 2009 13:22


Förstår inte hur det bara kan regna så hela tiden!O det ska vara jul snart?!

hm..Konstigt det här!


Idag har jag åter igen vart ute i stallet på förmiddagen men med ridning :)

Magnefik gick helt ok, men han börjar nog känna av träningsvärken mer nu när e-vitaminen är slut så det får jag köpa mer åt honom!Bara man stretchar honom så märker man av träningsvärken på honom!


Hade väldigt svårt för o lägga honom i en lägre form i galoppen idag, tappade yttersidan totalt o han kastade över mig på yttersidan hela tiden!Nja, kan bli så ibland!Mycket övergångar fick det bli!


Nu ska jag lämna in mina ridstövlar imorrn då andra dragkedjan också börjar ge sig!Lika bra o ha dom klara inför träningen på söndag!Pallar inte o rida med trasiga stövlar!


Nåt som jag ser fram emot är mitt nya dressyrträns!!Helt galet, i julklapp/present (som jag valt alldeles själv, haha) ska jag få ett Schockemöle Sports-träns..Ur vår/sommar kollektionen 2010!Jag bara föll för det, o tänkte "DET DÄR SKA JAG HA" :) Pris för tränset är 2200:- o då fick man helt enkelt önska sig det, för dom pengarna har jag INTE o lägga ut själv!


Så nu är det bara ny dressyrsadel som ska inhandlas framöver!Klarar mig bra med den jag har men klart man vill ha bättre o bättre :)


Tezz var hemma i helgen och hälsade på oxå :) Nu är hon borta i 2,5 vecka!Skönt o ha nån vettig människa o få rensa luften lite med ibland!Tror det behövdes ;) Har gått o stört mig på lite småsaker nu ett tag, men nu har jag fått prata av mig o kan ta tag i saker själv istället :) Det är mycket bättre!Ordning o reda är precis vad jag vill ha när det gäller ALLT faktiskt!


Aja, nu måste jag hoppa in i duschen sen blir det jobb till 22.05


Ha'de!!


//Madde



Av Madeleine - 29 november 2009 10:27


Det är precis vad jag har gjort, åkte till stallet runt 06.40 o kom hem nu för några minuter sedan :) Lena & Jag bytte morgon så jag hade morgonen idag, o Lena har den åt mig imorrn!Passade alldeles utmärkt :)


Har fixat en himla massa då det inte är jag som ska rida idag :( Inget o hänga läpp för..När man inte rider så finns det hur mycket som helst att göra ändå!Det märkte jag idag om inte annat!


Började med att göra Magnefiks mat, sen blev det "petnoga" mockning av boxen!Tvättade rent hans krubba o skar ner morötter :)

Sen körde jag in 2 kärror med spån till boxen, o 4 kärror spån till en tom box så det får ligga inne och torka till lite!Sopade båda stallarna när jag var klar med spånkörningen!


Sen knallade jag in i sadelkammaren och städade hela skåpet!Till sist blev det smörjning av Magnefiks grejer..Gissa om det tog tid?


Har insett att sådant som verkligen behövs göras ibland, görs alldeles för sällan så det får det bli ändring på nu!


Ska ta tag i Magnefiks hopp-utrustning nån dag oxå, de ser inte alldeles för fräscha ut!Men det kände jag inte för idag, så det får bli nästa gång jag har pysseldag :)


Imorrn blir det iaf ett dressyrpass med Magnefik..För sen kommer jag inte rida förrens på lördag då jag jobbar till 22.05 i veckan *suck* Sen på söndag blir det träning för Anna Osika, ska bli kul då det var i somras sist jag tränade för henne!


Näe nu blir det ut o städa ur saaben och (eventuellt) tvätta den :) Sen blir det o åka o handla!Sebastian gick precis ut med Diesel så det slapp jag idag oxå!Skönt ibland när man vart igång för fullt på morgonen ;)


Ha'de bra!!


//Madde



Av Madeleine - 16 november 2009 21:06


Nu har jag tydligen kommit igång lite med bloggandet igen så jag skriver ner lite vad jag sysslat med idag!


Jobbade till 14.15..Sen drog jag hem o käka, stack till Lena o köpte bandage sen till apoteket o köpte klorhexidin!


Pratade med Carine som inte skulle hinna rida, ringde till Sebastian o kolla om jag kunde åka ut o det var inga problem :) Så hem o böt om o sen ut till stallet, Carine var kvar o hade styrt allt åt honom, så vi gjorde ordning honom o gick in i ridhuset!


Hon började rida honom lite innan hon skulle iväg, sen tog jag över!Vad säger man, han har en bra period nu :)


Sen skulle Anki in med Wilma i ridhuset o prova en ny sadel som hon tagit hem, gick in när jag var klar med Magnefik!Alltid kul o spana nya sadlar :) En Crown, superfin!Jenny provade o rida i den sen var det tydligen min tur!


O jag kan säga att det var den mäktigaste häst jag ridit, Jennys Wilma alltså!En sån häst är rena drömmen, hennes trav var det häftigaste jag varit med om, jaa...Mer behöver jag inte säga!VILKEN HÄST!!Hon är liten men med dom gångarterna var hon det största jag ridit!


Sen drog jag iaf hem o böt om igen, för Sebastian hade gått ut i bastun så jag passade oxå på o basta lite..Riktigt skönt efter ett par timmar i stallet!

O nu sitter jag här o har precis börjat varva ner :) Börjar kännas att man vart igång sen 04.45 imorse :D


Nu ska jag knalla in till tv:n en stund innan det blir sängen!


Skriver säkert imorrn med om jag har tid :)


//Madde

Av Madeleine - 16 november 2009 06:48


Nu är morgonen i stallet avklarad :) Mysigt o komma upp så tidigt, hästarna är såå sega när man kommer in till dom!


Nu har jag precis gjort mig ordning o ska strax dra till jobbet..!

Jobbar bara till 14.15 denna vecka o det är en go vecka det!


Skriver säkert senare nu när jag är lite "på G" igen..haha!


//Madde

Av Madeleine - 15 november 2009 21:01


Helt otroligt vad en vecka går fort, tråk-söndag igen!


Men idag har det var fullt upp som vanligt så den har gått fort ändå :)


I förmiddags var jag & Tindra inne till mor/far o tumla min jacka, den ska nämligen tumlas med en tennisboll för o fördela "pluffset" som är i den!O smart som jag är köpte jag givetvis en benvit jacka som behövs tvättas ganska ofta! (kan inte påstå att jag tänker mig för speciellt mycket när jag har den på mig så skitig blir den fort).

 

Sen bar det av hem för o laga mat, o slänga in en kladdkaka i ugnen då Ikka & Micke skulle komma på besök!Mycket trevligt o tack för dom fina presenterna till Tindra :)


Efter att dom åkt var det bara o byta om o sticka till stallet där det var en del som skulle göras!Som tur var så hade Magnefik vilodag så jag hann med allt annat!Körde in en del spån till honom, o även 4 kärror in i Celias gamla box så det får torka till lite tills nästa gång jag fyller på!


Sen var det min vecka o kratta ridhuset så det styrdes oxå, Melina hade redan vart uppe o krattat halva :)


Tog in Magnefik o putsade på honom, o hittade ett sår på benet som inte var speciellt fint..Det hängde en rejäl skinnbit, kolla under o det såg ut att vara ett rätt djupt sår!Så det blev bomull dränkt med klorhexidin o sen självhäftande bandage på!Inte roligt o få in skit i det där såret..Så nu får han ha plastpåse runt bandaget ute i hagen ett par dagar tills det läkt ihop lite!Bandaget ska självklart bytas varje kväll så han kommer inte använda samma hela tiden ;) Åker till Lena o Apoteket o köper mer bandage o liknande imorrn efter jobbet!


Blev för övrigt lite full i skratt när jag borstade honom, haha det hittades nån tuss här, o nån där som inte kommit med i klippningen! ;) Men det får vara, vill inte dra igång maskinen igen o bråka med honom när han var så superduktig igår!


Längtar redan tills på tisdag när jag får åka o ta hand om honom igen, har haft honom 4 dgr själv nu o då blir det tomt utan stall när man väl inte har nåt!Ska ändå åka upp med grejer till hans ben imorrn, o sen har jag såklart morgonen så kl 5 är det jag som är i stallet o släpper ut hästar :)


Näe ni det blir allt slafen för mig strax eftersom klockan ringer "mitt i natta" :) haha!


God Natt!


//Madde

Av Madeleine - 14 november 2009 21:29

  


Helt otroligt men nu är Magnefik ÄNTLIGEN klippt, o håll i hatten nu..Han klipptes utan o behöva drogas!

Där snackar vi duktig häst :) Självklart tack vare duktiga Charlotte som kom o hjälpte mig, verkligen TUSEN TACK för hjälpen :) Trodde aldrig det skulle gå men nu är han supersnygg!


Vi fick dock inte komma speciellt när öronen på honom, så han har en kant en bit från öronen men huvudsaken är att hans teddypäls är borta!


Charlotte red honom idag, o helt otroligt vad fin han är!Oj oj oj..Kul o se någon annan rida ens häst!Han rörde sig tom riktigt bra till o från inne i vårat ridhus :) Nu längtar jag själv tills det är dags för ridning, skönt o kunna rida utan o få det där dåliga samvetet att hästen blir toksvett efter varje pass!


Även Jenny i stallet ska vi få lite hjälp av nu, hon red honom i fredags o ska rida honom till veckan igen!Skönt när riktigt rutinerade ryttare kan rida honom bortemellanåt, han blir ju tyvärr lite svår för "lilla" mig ibland!Mycket häst o rida ihop..Men roligt när det väl går bra!Jenny hade mycket bra o säga om honom o tycker inte att jag ska ge upp nu när vi ändå kommit såpass långt!Hon sa: "Han kommer va skitsnygg när ni är klara" o tycker att han är så maffig när han väl är där han ska vara o verkligen aktiverar sina bakben!


Men näe, nu har jag skrytit klart, blir bara så glad när man får höra bra saker o får lite "puschning"!


Cia-träningen sist gick iaf super :) Nu den 21:a missar jag träningen då Sebastian jobbar o vi har bara en bil *suck* Saaben ska in på verkstad o det är väl iof bra :)


På tal om nå helt annat så har vi byggt bastu hemma nu :) Inte riktigt min grej men himla mysigt o sitta en stund iaf, badar hellre tunna faktiskt :)


Nu ska jag ta hand om tvätt o lite sånt där :)


Ha en bra kväll...!!


//Madde (Ida, du kanske vill komma ut o fota lite nån dag?! :)


Magnefik på banan  



Av Madeleine - 4 november 2009 13:48


Haha jag sa att jag skulle försöka rycka tag i mig själv o komma igång med bloggandet..hm!Det gick inge vidare men nu är jag här en sväng igen :)


Sitter o softar lite innan det är dags o gö sig ordning o sticka till jobbet (sååå otaggad verkligen).

 

Vad har hänt då?!Ja inte så mycket..Tindra har fyllt 2 år :) O fått såå mycket fina presenter, så tack ska ni ha allihopa :) Jag ska lägga in bilderna från kameran som är från kalaset o lägga ut här, ska bara få tummen ur först!


På lördag blir det träning igen för Cia!Ska verkligen bli kul!


Red Magnefik i tisdags o han var riktigt fin, stretchningen ger verkligen resultat då han är mycket mindre stel i sitt vänstra bakben o kan faktiskt flytta sig sidledes för vänster skänkel relativt bra :) Det jobbet har Carine gjort mycket bra då hon haft honom en del nu när jag haft fullt upp med jobb, kalas osv..!


Syrran har vart hemma i helgen o kommer hem nu till helgen igen då hon ska va med Tindra medans jag tränar, Sebastian åker bort så då får hon komma :) Ska bli kul o träffa henne "tätt" :)


Aja, nu kom Tezz på besök :) Så nu måste jag gå härifrån!


Bye bye!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards