Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Madeleine - 16 januari 2011 09:21


Låg o drog mig länge i sängen idag när jag väl hade chansen   Det var gött..Men såg att det regna ute o ville nästan gå o lägga mig igen!


Idag blir det pyssel hemma innan det är dags för stallet i eftermiddag. Åker med Sebastian till stallet när han ska köra Casper till Kumla.


Det får bli ridhus med Maggie idag. Om jag hinner med Magnefik så får han sig en tur där också annars får han vila idag!Kan ju ge er lite info om Maggie så ni vet vad hon är för nån!


Hon heter egentligen Magnifique och är 13 år. Dock kan man räkna bort några år då hon stått med föl 2 gånger. De som äger henne har ett avelsstall och avlar endast. Hon hade såpass svårt under sina fölningar varför dom valde o låta henne gå ur aveln och tur var det för då fick hon komma till mig   


Hon är efter Master och exakt vad hon gjort vet jag tyvärr inte.


  


Hon ska vara utbildad på högre nivå enligt den info jag fått. Passage & piaff har hon lätt för och verkar ha gjort det en del i sitt liv. Hon är en mycket känslig dam som man får vara försiktig med.

Hon är fortfarande under igångsättning då hon är omusklad och har på något sätt byggt underhals vilket gör det svårt för henne o arbeta i form. Hon vill gärna bara dra upp huvudet o jobba i sin egen form därav rider jag henne med graman, dock slapp så den bara finns där när hon ej orkar med o ska dra upp huvudet. Hon börjar få lättare för det o går nu och rida på ett mer normalt sett. Vi har börjat med lite skolor, skänkelvikningar, ökningar osv. Ju mer hon får göra desto roligare verkar hon tycka att det är! Byten gör hon superlätt men inget vi lägger ner tid på just nu!Snart är det dags för träning men ville ge oss lite tid först   




Jag gillar henne verkligen och tror att jag kan lära mig bli en bättre ryttare på denna häst!Hoppas såklart att vi ska kunna ge oss ut på några tävlingar också!

Trodde aldrig jag skulle skaffa ett sto men det har jag och jag ångrar mig inte    Är det något mer ni vill veta så får ni kommentera!!Jag berättar gärna mer om jag kan   


//Madde


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards