Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Diesel :(

Av Madeleine - 20 oktober 2009 21:21

  


Min bästa kille ligger inne på Karlstad Djursjukhus o får nog inte komma hem förrns tidigast i slutet på veckan..

Han har inte ätit sen i fredags, idag har han inte ens fått i sig vatten utan fått panik o hulkat direkt..Han har legat o skakat hela dagen o gått med svansen mellan benen, dom få steg han gått..!


Tezz fick åka hem till honom när jag jobbade då jag ej vågade lämna honom själv..O när hon kommer hem till honom så ligger han bara o skakar o andas ansträngt.Hon ringde då till Kga Djurklinik som ej hade någon tid kvar men sa att han behöver in på undersökning idag så det fick bli o ringa Karlstad!


Sebastian ringde Karlstad Djurklinik där de bad oss slänga in hunden i bilen direkt o komma..De trodde det kunde vara magomvridning vilket är väldigt allvarligt o operation måste göras!Det var bara o logga ut från jobbet o åka hem..Diesel har haft exakt samma sympton som vid magomvridning!Men efter ett par röntgenbilder av buken så kunde dom konstatera att han ej hade detta (tack o lov)...


Inatt o hela dagen imorrn ska han ligga med dropp!Sen ska dom börja mata honom med små portioner mat/vatten o inte förrns han får behålla det får han komma hem!Massa prover kommer dom ta o han ska få kontrastmedel så dom ser på röntgenbilderna om han har nåt stopp i magen nånstans..


Jobbigt som bara den var det o lämna honom, när jag sa hej då till honom så skulle han inte med veterinären utan vände sig om o ville me.. :( Fy...ledsnare än såhär kan man inte bli! :(


  


Veterinärn skulle ringa mig imorrn eftermiddag o ge mig status på hur Diesel mår samt hur provsvar osv ser ut!


Nu ska jag ta mitt söndergråtna face o göra nåt annat!Skönt o skriva av sig lite bara!


Bye..// Madde

 
 
Ingen bild

angelika

20 oktober 2009 21:49

tänker på dig vännen. finns här om du behöver prata. mobilen är på dag som natt bara att du ringer. kramar om dig.

 
Tezz

Tezz

20 oktober 2009 21:53

ja de va inge roligt å lämna honom asså.... usch.... men han lir bättre.....så han får lite näring å så i sej.... vi hörs imorgon älsklng när du hört nått.... Älskar dig mest!!! puss

http://tezzilezzi.blogg.se

 
Ingen bild

Till Angelika

21 oktober 2009 09:09

Tack gumman..Självklart ringer jag om det är nåt!Hoppas dom ringer med bra besked idag.. :) Puss & Kraam!

 
Ingen bild

Till Tezz

21 oktober 2009 09:10

Näe usch verkligen inte..Tack för all hjälp igår :) Jag hör av mig när jag vet nåt!Love youu..Puss Puss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 16 januari 2011 09:21

  Låg o drog mig länge i sängen idag när jag väl hade chansen   Det var gött..Men såg att det regna ute o ville nästan gå o lägga mig igen!   Idag blir det pyssel hemma innan det är dags för stallet i eftermiddag. Åker med Sebastian till stalle...

Av Madeleine - 15 januari 2011 21:20

  Idag har varit en dag med massor på schemat men lika glad är jag för det!      Morgonen började tidigt med stall och uteritt med Annelie och Magnefik. Hur mysigt som helst o mycket lugna hästar!Kunde dock blåst mindre då snön slog mot kindern...

Av Madeleine - 14 januari 2011 18:21


  Bloggandet ska komma igång igen efter vår flytt men det blir då en ny bloggadress    Antagligen..!   Lägger ut en bild på mitt senaste tillskott Maggie:        Massor med arbete men det är vad jag vill ha, något o jobba med och utveck...

Av Madeleine - 26 september 2010 20:02

  Ursäkta dålig uppdatering men har verkligen fullt upp.Härligt med mycket o göra!   Har hållt på en massa hemma inför kommande husvisningar. Man vill ju att det ska vara så fint som möjligt såklart!Nu är det bara och hålla tummarna för allt. ...

Av Madeleine - 21 september 2010 12:52


     (Linda, jag snodde bilden från annonsen)   Denna fina kille vid namn Frivole ska lämnas ut på helfoder, eventuellt senare överlåtelse om det visar sig att allt funkar bra.   Min systers häst. En varmblodsvalack på 19 år med otroligt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards