Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Hurtig jag är ibland :)

Av Madeleine - 16 november 2009 21:06


Nu har jag tydligen kommit igång lite med bloggandet igen så jag skriver ner lite vad jag sysslat med idag!


Jobbade till 14.15..Sen drog jag hem o käka, stack till Lena o köpte bandage sen till apoteket o köpte klorhexidin!


Pratade med Carine som inte skulle hinna rida, ringde till Sebastian o kolla om jag kunde åka ut o det var inga problem :) Så hem o böt om o sen ut till stallet, Carine var kvar o hade styrt allt åt honom, så vi gjorde ordning honom o gick in i ridhuset!


Hon började rida honom lite innan hon skulle iväg, sen tog jag över!Vad säger man, han har en bra period nu :)


Sen skulle Anki in med Wilma i ridhuset o prova en ny sadel som hon tagit hem, gick in när jag var klar med Magnefik!Alltid kul o spana nya sadlar :) En Crown, superfin!Jenny provade o rida i den sen var det tydligen min tur!


O jag kan säga att det var den mäktigaste häst jag ridit, Jennys Wilma alltså!En sån häst är rena drömmen, hennes trav var det häftigaste jag varit med om, jaa...Mer behöver jag inte säga!VILKEN HÄST!!Hon är liten men med dom gångarterna var hon det största jag ridit!


Sen drog jag iaf hem o böt om igen, för Sebastian hade gått ut i bastun så jag passade oxå på o basta lite..Riktigt skönt efter ett par timmar i stallet!

O nu sitter jag här o har precis börjat varva ner :) Börjar kännas att man vart igång sen 04.45 imorse :D


Nu ska jag knalla in till tv:n en stund innan det blir sängen!


Skriver säkert imorrn med om jag har tid :)


//Madde

 
 
Caz

Caz

17 november 2009 16:57

Tjosaan!! Duktig du är som börjat skriva igen :D Kan tänka mig att W va mäktig.. Den träven kan väl inte va lätt å sitta i ?? Hihi, å KUL att de går då bra me Mr nu igen =) Ni är såå duktiga !!! Puss pådde

http://nuppan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Till Caz

30 november 2009 13:39

Haha ja men annars kan jag lika gärna lägga ner bloggen!Men det vill jag ju inte ;) Aa shit vilken häst, så mäktig!Det syns inte när man bara står o tittar på henne i stallet ;)
Jaa Mr är så duktig, vi har lärt oss såå mycket så nu är det bara o sikta på lite tävlingar till våren!LÄTTA KLASSER med den där spännisen ;) haha!Puss påde!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 16 januari 2011 09:21

  Låg o drog mig länge i sängen idag när jag väl hade chansen   Det var gött..Men såg att det regna ute o ville nästan gå o lägga mig igen!   Idag blir det pyssel hemma innan det är dags för stallet i eftermiddag. Åker med Sebastian till stalle...

Av Madeleine - 15 januari 2011 21:20

  Idag har varit en dag med massor på schemat men lika glad är jag för det!      Morgonen började tidigt med stall och uteritt med Annelie och Magnefik. Hur mysigt som helst o mycket lugna hästar!Kunde dock blåst mindre då snön slog mot kindern...

Av Madeleine - 14 januari 2011 18:21


  Bloggandet ska komma igång igen efter vår flytt men det blir då en ny bloggadress    Antagligen..!   Lägger ut en bild på mitt senaste tillskott Maggie:        Massor med arbete men det är vad jag vill ha, något o jobba med och utveck...

Av Madeleine - 26 september 2010 20:02

  Ursäkta dålig uppdatering men har verkligen fullt upp.Härligt med mycket o göra!   Har hållt på en massa hemma inför kommande husvisningar. Man vill ju att det ska vara så fint som möjligt såklart!Nu är det bara och hålla tummarna för allt. ...

Av Madeleine - 21 september 2010 12:52


     (Linda, jag snodde bilden från annonsen)   Denna fina kille vid namn Frivole ska lämnas ut på helfoder, eventuellt senare överlåtelse om det visar sig att allt funkar bra.   Min systers häst. En varmblodsvalack på 19 år med otroligt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards