Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Regn o regn..

Av Madeleine - 30 november 2009 13:22


Förstår inte hur det bara kan regna så hela tiden!O det ska vara jul snart?!

hm..Konstigt det här!


Idag har jag åter igen vart ute i stallet på förmiddagen men med ridning :)

Magnefik gick helt ok, men han börjar nog känna av träningsvärken mer nu när e-vitaminen är slut så det får jag köpa mer åt honom!Bara man stretchar honom så märker man av träningsvärken på honom!


Hade väldigt svårt för o lägga honom i en lägre form i galoppen idag, tappade yttersidan totalt o han kastade över mig på yttersidan hela tiden!Nja, kan bli så ibland!Mycket övergångar fick det bli!


Nu ska jag lämna in mina ridstövlar imorrn då andra dragkedjan också börjar ge sig!Lika bra o ha dom klara inför träningen på söndag!Pallar inte o rida med trasiga stövlar!


Nåt som jag ser fram emot är mitt nya dressyrträns!!Helt galet, i julklapp/present (som jag valt alldeles själv, haha) ska jag få ett Schockemöle Sports-träns..Ur vår/sommar kollektionen 2010!Jag bara föll för det, o tänkte "DET DÄR SKA JAG HA" :) Pris för tränset är 2200:- o då fick man helt enkelt önska sig det, för dom pengarna har jag INTE o lägga ut själv!


Så nu är det bara ny dressyrsadel som ska inhandlas framöver!Klarar mig bra med den jag har men klart man vill ha bättre o bättre :)


Tezz var hemma i helgen och hälsade på oxå :) Nu är hon borta i 2,5 vecka!Skönt o ha nån vettig människa o få rensa luften lite med ibland!Tror det behövdes ;) Har gått o stört mig på lite småsaker nu ett tag, men nu har jag fått prata av mig o kan ta tag i saker själv istället :) Det är mycket bättre!Ordning o reda är precis vad jag vill ha när det gäller ALLT faktiskt!


Aja, nu måste jag hoppa in i duschen sen blir det jobb till 22.05


Ha'de!!


//Madde



 
 
Tezz

Tezz

30 november 2009 13:54

ja de e bra att ja kommer hem så du får prata av dej hehe... men som sagt jag förstår det helt och hållet med allt.. =))) Love ya my best friend!!! puss

http://tezzilezzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 16 januari 2011 09:21

  Låg o drog mig länge i sängen idag när jag väl hade chansen   Det var gött..Men såg att det regna ute o ville nästan gå o lägga mig igen!   Idag blir det pyssel hemma innan det är dags för stallet i eftermiddag. Åker med Sebastian till stalle...

Av Madeleine - 15 januari 2011 21:20

  Idag har varit en dag med massor på schemat men lika glad är jag för det!      Morgonen började tidigt med stall och uteritt med Annelie och Magnefik. Hur mysigt som helst o mycket lugna hästar!Kunde dock blåst mindre då snön slog mot kindern...

Av Madeleine - 14 januari 2011 18:21


  Bloggandet ska komma igång igen efter vår flytt men det blir då en ny bloggadress    Antagligen..!   Lägger ut en bild på mitt senaste tillskott Maggie:        Massor med arbete men det är vad jag vill ha, något o jobba med och utveck...

Av Madeleine - 26 september 2010 20:02

  Ursäkta dålig uppdatering men har verkligen fullt upp.Härligt med mycket o göra!   Har hållt på en massa hemma inför kommande husvisningar. Man vill ju att det ska vara så fint som möjligt såklart!Nu är det bara och hålla tummarna för allt. ...

Av Madeleine - 21 september 2010 12:52


     (Linda, jag snodde bilden från annonsen)   Denna fina kille vid namn Frivole ska lämnas ut på helfoder, eventuellt senare överlåtelse om det visar sig att allt funkar bra.   Min systers häst. En varmblodsvalack på 19 år med otroligt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards