Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Madeleine - 6 februari 2010 13:11

finns inte längre kvar :(


Diesel 2004.12.04 - 2010.02.01


"En sorgsen dag jag satt på min säng och grät för att du hade lämnat mig. Jag grät och grät men du är du och jag är jag. Vila nu min vän och glöm alla sorger. Men jag min vän glömmer dig aldrig. Tittar på din tomma bur och gråter igen. Jag hoppas du har det bra nu i himlen. Du var min ända vän här i livet men nu finns du inte mer".



I måndags inträffade det värsta jag någon gång varit med om.

Åkte in till Örebro med Diesel då han länge varit dålig.

Lämnar honom 9.00 för undersökning och gastroskopi vilket skulle ta ett  par timmar..Åker tillbaka hem och börjar skotta när telefonen ringer från privat nummer..


Det är då veterinären som har gjort ett ultraljud samt tagit röntgenbilder på magen där han ser att magen är en enda stor tumör som även spridit sig till mjälten och påbörjat utveckling på njurarna..Samt en knöl som låg och tryckte bakom hjärtat på honom. Hans tarmar hade blivit totalt ihoptryckta av tumören..Allt hade rubbats inuti honom.


Fick då reda på att det inte finns något att göra mer än att ta bort honom..Helt förstörd var det bara och sätta sig i bilen och åka in mot Örebro igen och veta vad man hade att vänta sig.


Kom in till veterinären, efter en stund kom dom med Diesel som utan energi var glad att vi kom igen!Sedan gick allt fort och vi åkte hem utan Diesel :(



Här kommer ett par bilder till på min finaste vän jag någonsin haft!





// Madde           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards