Alla inlägg under juli 2009

Av Madeleine - 29 juli 2009 20:50


Förstår inte vart veckorna tar vägen!Snart helg igen =D Men skönt är det!


I helgen åker Sebastian till Uddevalla på bilträff, syrran & jag ska umgås då =) Hon är för tillfället i Ullared med mor/far o shoppar (såå avundsjuk)..För övrigt har jag inga planer alls i helgen, ska umgås med min dotter iaf!


Magnefik då, hms..aa nåt är inte helt bra med hans bakben..helskumt..!Han visar inget i varken skritt eller trav..Men när man kommer till galoppen så är han stapplig o oren..Det blir liksom en tretaktig galopp eller vad man ska säga?!Om jag låter honom gå fram ordentligt så är galoppen som vanligt men då är det fullt sken i princip..Nån som vet vad det kan vara??!Svullnaden har ju gått ner som han hade över kotan..Fattar inget..!


Imorrn ska jag iaf ha Volare (oh herre hur ska det gå?!) ;) Så då ska jag o Carine rida ut en sväng så jag får titta lite på honom...


För övrigt så är jag rätt osocial nu en sväng, blir så när man har mycket i huvudet men då vet ni iaf varför, o vissa människor blir man bara inte klok på, inte konstigt att man blir trött!Jag ska nog oxå bli oengagerad i saker, skulle va rätt skönt ibland!


Näee nu ska jag inte störa er med mitt gnäll, haha!Jag ska hoppa in i en dusch nu innan det är sängdags! (slängde in nån konstig bild från Knutsbol när jag rider) ;) Bättre än inget eller hur?!haha..


// Madde

Av Madeleine - 26 juli 2009 19:36


EN ridbild fick det bli som såg skaplig ut (dom andra få som sebastian tog var inget o hänga i granen) vette fasen vad han gjorde riktigt med tanke på att han var där för o ta kort!Han kollade mer efter ormar än fotade mig ;) haha, o sen en bild på mitt bygge på banan idag, haha rätt kul faktiskt!Har ju en häst som är toktaggad på allt som har med bommar o göra så det är ju verkligen inte lätt *suck*


När jag kom hem fick jag iaf hemma gjord pizza, duktig karl man har ibland!


Nu ska jag göra alla sysslor härhemma innan jag går o lägger mig!


Ha'de gött! // Madde

Av Madeleine - 26 juli 2009 12:18


Ja det är nog den tråkigaste dagen på veckan, o måndag är inte heller nån höjdare ;) Blir ett snabbt inlägg nu för jag är mitt uppe i matlagningen!


Blir iaf Knutsbol imorrn istället, syrran kommer hem då o ska följa med =D Så jag får se vad jag o min goding ska hitta på, får bli nåt kul!Nu vet jag, ska vara hurtig o lägga fram både trav o galopp bommar idag :D Kul med lite variation ;)


Sebastian kommer nog upp till stallet sen o tar lite ridbilder!Slänger in nåra här ikväll i så fall (om dom blir bra så att säga) ;)


// Madde

Av Madeleine - 25 juli 2009 20:37


Men eftersom jag håller vad jag lovar så slänger jag in nåra bilder på min finaste Magnefik!Har vart ute i stallet nu o pysslat om honom lite, tvättat krubba osv..O tagit hand om hans ben, smörjde med vegabom som tydligen ska vara bra mot svullnader osv, så linda slapp han idag, men är han svullen imorrn så blir det iaf liniment o linda ;)



Av Madeleine - 25 juli 2009 16:38

Jag fattar ju inget av det här me o lägga in bilder, måsta man lägga alla bilder efter varandra?!


Ajaa, här kommer iaf 2 bilder på kissarna ;) Ni får läsa inlägget nedanför det här så ni fattar varför jag lägger in bilderna =D


Av Madeleine - 25 juli 2009 16:25


Börjar me o lägga in bilden på mitt nya pannband, visst är det väl fint? hihi, o definitivt värt pengarna ;)


Nu var det väl verkligen dags o uppdatera lite här i bloggen, shit vad slö jag har blivit med det här!Men tiden räcker bara inte till allt, förstår verkligen inte hur jag kan ha häcken full jämt!


Idag hade jag iaf morgonen i stallet, red ut med Elvira en sväng!Sen ser jag att Magnefiks högra bakkota är svullen..*suck*..O han har inte gått rent alls i vänster varv så nånting har det ju berott på!Tror det kan vara kotan som spökar så nu blir det liniment o lindat ben som gäller ett par nätter framöver för o se om svullnaden går över..Han är alldeles gallig ovanför kotan?!Jag har hört att dom kan bli så när dom går ute på bete så jag tror inte det är nåt allvarligt!


Imorrn blir det en tur till Knutsbol o då rider man på jämt o fint underlag så då är det lite lättare o känna efter hur han går i alla gångarterna!


Till veckan så kommer äntligen syrran hem, o vad jag saknat henne!Så på måndag ska jag rycka med henne till stallet, en ridtur ska hon allt få sig då oxå ;) O på fredag ska hon sova hos mig för sebastian är borta då!Hon åker till Ullared på onsdag me mor/far så då ska hon få köpa med e-vitamin pellets!Har bara haft flytande e-vitamin så pelleterad verkar himla spännande ;)


Har nyss smörjt klart alla mina grejeroxå, så himla kul o smörja för grejerna blir såå fräscha!Dom var inte alltför rena efter ridhus-turen häromdan, usch!Inte kul o lämna grejerna sådär dammiga, då får jag ångest!Tvättar Magnefiks vita damasker idag oxå så vi kan ta me dom till Knutsbol imorrn ;)


För en stund sen var Cassie o Andreas här o hämtade kissebebisen, eller ja, Skorpan som hon ska heta!O de kändes...jobbigt men ändå bra för Cassie verkade rätt glad över den lilla sötnosen så den kommer få det bra! <3 Men tomt kommer det blir utan dom, imorrn åker min favoritpojk, o nästa helg den sista tjejen!2 bilder på kissarna har ni nedanför, den långhåriga snuttan åkte till Cassie!


Ikväll ska jag ta me kameran till stallet iaf så ska jag ta lite bilder på Magnefik, ridbilder ska jag se till att nån tar på oss oxå men det får bli en annan dag!


Ikväll blir det badtunna o en grogg, himla trevligt!


Uppdaterar snart igen, jag lovar *ss* // Madde

Av Madeleine - 12 juli 2009 18:31


Jaaa idag hämtade jag Elvira runt 14-snåret o åkte upp till stallet!Vi hade en mycket härlig uteritt i skogen, Magnefik var på G men gick kanon som vanligt (peppar peppar) ;) Härliga Ölsboda säger jag bara, känns bara så bra!

Imorgon efter jobbet blir det dressyr ute på banan om det är uppehåll vill säga, annars blir det ridhuset..Hur som haver så blir det dressyr, sååå taggad nu!


Helgen för övrigt då..Ja i fredags blev det inte mycket för jag jobbade till 21.10 Igår flyttade vi Magnefik till Ölsboda!Sen hämtade vi hö i Åtorp, TACK Ida & Tezz för all hjälp =D


Igår kväll drog jag & Tezz in till Carine för o ta oss ett par groggar!Drog vidare från henne till Bäckman där det var fest, men jag & Tezz har kommit fram till att det där inte är nåt för oss!Jag pallar verkligen inte fester längre, sånt där har jag kommit ifrån, haha! Så kvällen där blev väl inte alltför fräsig ;) Fan så mycket roligare o bara sitta ett par stycken o snacka/lyssna på bra musik!Sen får det räcka, haha har man blitt gammal tro??


Nu håller jag på o tvättar här hemma!Har knappt nåt o ha på mig, så tvättning står helt enkelt på schemat ikväll =D Blir sängen tidigt ikväll, ska upp 04.30 o åka till stallet o släppa ut hästar innan jag ska till jobbet 07.15 *suuck* Det är väl mindre kul..Men men ;) Det är ett måste o då är det bara o ställa klockan o gå upp ;)


Näee, nu ska jag ut o kolla vad sebastian hölls med i trädgårn, han klipper gräs o fixar ;)


På återseende!//Madde


Förresten kolla bilden på min favvo-kisse o Diesel här nedanför, Är dom inte såå söta?! hihi <3



Av Madeleine - 9 juli 2009 11:09


Nu är det nystädat här hemma!Känns skönt o ha det klart innan helgen då det är en del o stå i =) Ska snart äta mat, en god lasange står inne i ugnen!


Sen blir det en dusch o sen jobb 14-21.30 *suuuck* Inge taggad alls men men ;)


Slapp åka in o köpa spån idag då Carine skickade SMS o skrev att hon fixar det, en sak avklarad på listan alltså =D O sen skulle hon förbereda lite inför flytten på lördag så det blir lite smidigare!Men jag åker ändå upp imorrn bitti o styr det som är kvar att göra!Måste ju ha Tindra med mig på lördag eftersom nån biltidning kommer o ska göra reportage om Sebastian o hans bilbygge ;)


Anna skickade SMS o har träningar i helgen, men får stå över det =( Men förhoppningsvis är hon hemma ett par veckor nu så vi kan ta igen det vi missar ;)


Nu ska jag börja duka fram här, slänger in en bild nedanför på mitt underbara lilla troll <3 Idag har jag fått lite tid för henne o det känns bra!


Ha'de gött i regnet =) // Madde

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards