Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Madeleine - 2 januari 2010 14:49


Har precis fått riktigt god mat, potatis/sås o stek!Mycket gott var det..Sebastian är ej riktig hejare på mat : ) Ibland iaf när det inte blir massa konstig mat med konstiga smaker, haha!


Imorse hade jag morgonen i stallet så jag befann mig där strax innan kl 7..Fyllde på vatten åt alla hästarna, la ut hö i hagen, gav dom frukost o täckade dom i lugn o ro!Finns inget bättre än o va därute o bara ta allt i sin egen takt..Utan o stressa o ha någon tid att passa!


Sen fixade jag ordning Magnefik för en uteritt!Broddade honom fram igår, så jag behövde bara brodda bak imorse!Sen begav vi oss ut i skogen!Det var såå fint, alldeles vitt o lagomt med snö!Magnefik var helt super :) Han var så himla glad över att få komma ut!Den traven som han har ute önskar jag han kunde visa när vi rider inne oxå..Han verkligen vilar på steget, o skjuter på framåt på ett helt annat sätt utan o ligga på i handen!Sen blev det en galopp i all snö, riktigt mysigt var det!


Efter ridningen hade jag bara mockningen kvar!Sen smörjde jag mina grejer o gjorde rent hans nya vita damasker..Damaskerna är jag helnöjd med!Lätta o torka av osv när man använt dom så jag slipper ta hem dom o tvätta efter varje gång jag ridit!


Hoppas det här milda vädret håller i sig nu så jag kan fortsätta min ridning utan massa "glapp"...Han behöver klippas en gång till oxå så då är det en fördel om det inte är tok-kallt ute!


Imorrn är jag stall-ledig!Kommer vara såå rastlös men har lite o göra hemma som tur är!Ska plocka bort allt julkrams, o åka o hälsa på hemma hos Lena :) Mycket trevligt!


Nu ska jag läsa runt lite på andra bloggar o kolla hästsidor :)


Ha de fint!


// Madde


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards