Alla inlägg den 6 december 2009

Av Madeleine - 6 december 2009 20:22


Idag var vi iväg på Anna träning vilket inte var igår!


Det var nog mitt & Magnefiks roligaste pass, vi hade nämligen med byten idag :) Min första träning där vi får göra byten!Magnefiks favorit,  laddad till tusen var han!Vet inte hur mycket luft han trampade!..Det tillkom ju en hel del byten utan att matte gjorde nåt oxå (ajabaja)!Vi fick träna på o rida in på medellinjen i galopp, o sen göra halt vid X...Han trodde vi skulle göra byten o trampa luft som aldrig förr!Så där har vi nåt o jobba med!


Sen skulle vi även göra skänkelvikningar i galopp, men insåg att det inte var nån idé då han var alldeles för sprallig idag ;) Så vi vände halvt igenom o red förvänd galopp på långsidan, o sen ett snyggt byte till rätt galopp!Sen gjorde vi såklart massa annat utöver dessa grejerna :) Anna tyckte iaf att han hade rena o fina byten, så dom verkar bara finnas där med tanke på att vi inte tränat så mycket på sånt än!


Aa idag hade vi bara så roligt, o det börjar verkligen kännas att det händer grejer med både mig & Magnefik!O att vi är mer samspelta nu..Vi trivs bara mer o mer ihop, alldeles behagligt helt enkelt! :) Så han har en väldigt stolt matte nu! :)


På torsdag ska Jenny rida Magnefik igen, ska bli väldigt spännande o lärorikt!


På tisdag blir det stallmöte, ska göra upp lite julschema o så!Sen har jag pratat med Jenny om vila för Magnefik..O han ska iaf få stå en vecka över jul/nyår...Det har varit så mycket för honom o ta in den senaste tiden så han behöver liiite tid o smälta allt!Det tror jag han kan må bra av...Då ska han bara skämmas bort :) Sen kör vi igång som vanligt igen :) Svårt o hålla sig men det är dumt o pressa honom för mycket nu när det gått så framåt!


Imorrn bitti blir det utsläpp av hästar innan jag ska till jobbet, så det blir sängen tidigt ikväll! :) Ska försöka röja upp lite här hemma nu......


Sov så gott!!För det ska jag göra :)


//Madde

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards