Direktlänk till inlägg 30 december 2009

-24grader!!

Av Madeleine - 30 december 2009 15:05


Herregud, det är inte dåligt med minusgrader idag!En sån här dag går man helst inte ut, det enda som står på schemat idag är såklart Magnefik :) Vill åka upp o ta hand om min fryskott, så allt är som det ska med honom nu i kylan, sen blir han såklart väl omhändertagen :) Bortskämd med andra ord!


En del borde verkligen rycka tag i sina liv, o bli vuxna helt enkelt...Men iof..Vissa blir det aldrig har man märkt!Tacka vet jag o ta hand om saker o ting själv,det blir bäst då!


Vaknade hur som helst imorse med världens halsont, men som tur var har det släppt lite nu..Sen sjunger rösten på sista versen men det kan jag leva med några dagar till!


Är ledig 4 dagar nu, enda planerna jag har är stallet, så hoppas verkligen att minusgraderna ger sig lite iaf!Vill så gärna rida nu när Magnefik blivit så fin..Men det är lika mysigt o bara vara där o pyssla med honom!Har tvättat shabrak, benskydd o lite sånt där som jag ska plocka med!Sen ska vi ju styra lite hoppning nån dag, så man inte kommer av sig mer än jag redan gjort :) Magnefik måste ju få "leka av sig" lite ibland oxå :) haha!Hans livsgnista finns verkligen i hoppningen!


O imorrn är det nyårsafton!Åren bara går...Ska hur som helst vara hemma med Tindra & Diesel..Han är tokrädd för smällare så jag vill inte lämna honom!Sen har jag kvällen i stallet, det där med o fira nyår är inte riktigt min grej längre!


Nu ska jag tända en brasa i kaminen igen så jag får upp lite värme :) Kul nu när jag lärt mig det där! :)


Ajaa, hoppas alla får ett riktigt gott nytt år!! :)


Kraam Madde




 
 
Tezz

Tezz

30 december 2009 21:48

haha gumz, vad är de nu då?? ska ja komma hem så du får prata med vettig människa?? hahha...vill veta nu vart jag nyfiken på vadsom sker där hemma....
24- fyy faaan.... vi har haft 16-idag bara sen 13-.....så vi har de ganska så bra änsålänge.... =)) men det är inte behagligt ute asså...usch....
jag jobbar ända fram till torsdag nästa vecka..... bara så du vet...
PUSSS

http://tezzilezzi.blogg.se

 
Ingen bild

Caz

31 december 2009 14:55

Jaag kommer ju till dig sen så ska vi skåla in de nya året =) hihi Löööw.. Puss

 
Ingen bild

Till Caz

1 januari 2010 01:49

Jaa fy faan va kul :) Puss

 
Ingen bild

Till Tezz

1 januari 2010 02:10

Haaha gumman,aa kom hem nu :) Näe då, går ingen nöd på mig!Men klart det vore bättre om du var hemma :) Stör mig bara på småsaker känner jag...oengagemang för saker är inte riktigt sånt jag känner mig hemma med!Men men..thats life tydligen!! :) Huvudsaken är att jag tar hand om saker som måste göras :) Imorrn ska jag rida Mr, Jenny sa att de går bra o "jogga" honom nu när det är kyligt, är så taggad :) Saknar ridningen som fan!!Kom hem o peppa mig nu :) Puss!!

 
Tezz

Tezz

1 januari 2010 15:29

ajjemen ja springer nu på en gång =) haha.... haha ja visst vore det bættre om jag var hemma, men veckan går fort sen vips så ær jag hemma =)) aha....ah ja kan tænka mej om vad det ær kanske =) men vi snakkes om det nær ja kommer till dej... =)ja precis... du e juh bra på å ta hand om de som ska gøras.... =) jahaja oki... roligt å rida lite iaf.... hær har vi bara ca 6-8 minusgrader... =)) ajjemen bara 6dagar kvar sen kommer jag hem å peppar dej =)
kul att du ringde igår gumman!! haha.....Saknar dig...puss

http://tezzilezzi.blogg.se

 
Ingen bild

Till Tezz

1 januari 2010 21:04

Hahaa aaa tiden går som bara den :) Hade vart så kul om du hade vart med igår ju :) Men de tar vi en annan gång!Nu ska jag slagga :) Ska upp tidigt imorrn o rida ut med Mr..Gissa om jag kommer ha en lycklig häst nu när han äntligen får komma ut!!Vi hörs av gumman min :) Pusss pussss

 
Tezz

Tezz

1 januari 2010 22:47

ajjemen den gör de =) ja de va synd att jag inte va hemma, hade vart roligt juh =) ajjemen..kommer fler ggr... gött de....ja ska med slagga snart....ska bara vila lite, jobbat 14timmar idag då...fick juh jobba dubbelt....så nu e man sliten.... ah ska du ut å rida imorgon...ja då blir han lycklig lille bubben.... =))) PUSS

http://tezzilezzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 16 januari 2011 09:21

  Låg o drog mig länge i sängen idag när jag väl hade chansen   Det var gött..Men såg att det regna ute o ville nästan gå o lägga mig igen!   Idag blir det pyssel hemma innan det är dags för stallet i eftermiddag. Åker med Sebastian till stalle...

Av Madeleine - 15 januari 2011 21:20

  Idag har varit en dag med massor på schemat men lika glad är jag för det!      Morgonen började tidigt med stall och uteritt med Annelie och Magnefik. Hur mysigt som helst o mycket lugna hästar!Kunde dock blåst mindre då snön slog mot kindern...

Av Madeleine - 14 januari 2011 18:21


  Bloggandet ska komma igång igen efter vår flytt men det blir då en ny bloggadress    Antagligen..!   Lägger ut en bild på mitt senaste tillskott Maggie:        Massor med arbete men det är vad jag vill ha, något o jobba med och utveck...

Av Madeleine - 26 september 2010 20:02

  Ursäkta dålig uppdatering men har verkligen fullt upp.Härligt med mycket o göra!   Har hållt på en massa hemma inför kommande husvisningar. Man vill ju att det ska vara så fint som möjligt såklart!Nu är det bara och hålla tummarna för allt. ...

Av Madeleine - 21 september 2010 12:52


     (Linda, jag snodde bilden från annonsen)   Denna fina kille vid namn Frivole ska lämnas ut på helfoder, eventuellt senare överlåtelse om det visar sig att allt funkar bra.   Min systers häst. En varmblodsvalack på 19 år med otroligt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards