Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Madeleine - 19 juni 2009 20:07


Ikväll blir det ingen grillning i Lindesberg, har inte mått bra alls under dagen då jag haft sådär "feberont" i hela kroppen.. =( O ont i halsen.Så jag kände att det var bättre o stanna hemma för man blir ju inte så social när man inte mår bra!


Så istället så är Sebastian ute o eldar i badtunnan så vi kan bada!Det är väl säkert inte så bra om jag är påväg o bli sjuk, men men WhatEver?!Det är ju förbaskat gött iaf =) Känner mig betydligt piggare nu men har gått på bamyl hela dan, o sen har jag tagit mig en grogg *smask* ;) Bild på badtunnan förresten har ni här ovanför ;) På den bilden var det alldeles nytt, nu är det dock lite använt ;)


Idag var jag iaf i Knutsbol me Magnefik & Cassie. Åkte till stallet 06.30 trots att jag var fruktansvärt dassig =/ Fixade morgonfodring/utsläpp, o sen styrde jag Magnefik..Lastade honom själv, o idag vet jag inte vad det var me honom, han kastade sig ut ur transporten 2 ggr innan han lugnade ner sig..Panik hade han o skakade som ett asplöv?!Vääldigt konstigt tycker jag eftersom han inte visat någon tendens till o bete sig så på väääldigt länge!Hoppas det var en engångsförteelse, men sen var det inga problem!Så jag fick på bom o allt i lugn o ro!


Iaf, väl i Knutsbol så gick det ju alldeles kanon o rida honom..Förstår inte vad som har hänt med honom?!Så lösgjord som han blivit, aa det är helt otroligt!Det har bara vänt som på en femöring!Han har liksom inte den där "pinnen" kvar i halsen längre, kan det bero på Ankis massage tro?!Samt våra pass tillsammans?!Jag hoppas verkligen att det kommer hålla i sig nu!


Vad gjorde jag med honom då?!hm..Mycket lösgörande, sedan öppnor/slutor, skänkelvikningar i trav/galopp aa osv!...o givetvis var jag tvungen o slå till med nåt byte =) Magnefik tycker det där är så lattjo så herregud!Haha, så taggad, bara jag tänker tanken så vet han precis vad som är på G..Allt nytt vi gör tycker han är superkul =) O det är bra!Vi är dock inte välutbildade i byten nån av oss så vi gör så gott vi kan helt enkelt ;) Det är en bra början o lära sig iaf =)  


Sedan när jag var alldeles slutkörd så fick faktiskt Cassie ta honom nåra varv!Hon måste ju få känna skillnaden som är på hästen nu mot när hon red honom sist, o jag tror hon vart rätt paff o hon tyckte jag hade gjort ett riktigt bra jobb med honom =) Det är verkligen kul o höra! =) =) Kul att folk kan säga lite positiva saker ibland, det gör så man blir ännu mer motiverad! =)


Näee nog om mitt tjat, hoppas ni inte tycker det blir för mycket häst här på bloggen men det är ju verkligen såå kul o berätta massa ;)


Ha en bra midsommarkväll ;) // Madde



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards